تبلیغات در عراق

مردم عراق بیش از مردم ایران تحت تأثیر تبلیغات قرار می‌گیرند.
یکی دیگر از نکاتی که در زمینه تبلیغات در رابطه با مردم عراق باید به آن توجه کرد این است که آن‌ها با روش‌های زندگی و سلایق خود خو می‌گیرند و به سختی حاضر به تغییر آنچه به آن عادت دارند، هستند.
گروه تبلیغات رافدین با شناخت و آگاهی نسبت به بازار عراق و سلیقه مردم این کشور هدف گذاری دقیقی را نسبت به نیاز بازار و روش‌های تبلیغاتی متناسب با کسب و کار شما ارائه می‌دهد.

تبلیغات در عراق

روش‌های تبلیغات در کشور عراق متنوع است و هر کسب و کار و برندی بسته به نوع فعالیت و برنامه خود می‌تواند به تبلیغات در این کشور بپردازد. در این مطلب انواع روش‌های تبلیغات در عراق را معرفی خواهیم کرد.

روشهای-تبلیغات-در-عراق
انواع روش‌های تبلیغات در عراق شامل تبلیغات آنلاین، محیطی، تلویزیونی و مکتوب است

اینترنتی و فضای مجازی

درحال حاضر بیش از 75درصد از مردم عراق به اینترنت دسترسی کامل دارند و حدود 53درصد از این جمعیت در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند. در کشور عراق اینترنت پرسرعت با قیمت ارزان و بدون فیلتر ارائه می‌شود.
ناامنی و سختی رفت و آمد باعث شده است تا این کشور به دنبال الکترونیکی کردن تمامی امور باشد. به دنبال این الکترونیکی شدن کاربران فضای مجازی روز به روز در حال افزایش هستند. لذا برای تبلیغ کالا و خدمات، ثبت آگهی‌های اینترنتی به‌ویژه در شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار نظیر فیسبوک و یوتیوب به‌شدت توصیه می‌شوند. شبکه‌های اجتماعی پربازدید در عراق عبارتند از:
فیسبوک: 17 میلیون کاربر
یوتیوب: 9/10 میلیون کاربر
اینستاگرام: 5/9 میلیون کاربر
اسنپ‌چت: 5/6 میلیون کاربر
توییتر: 3/1 میلیون کاربر
لینکدین: 1 میلیون کاربر

تبلیغات تلویزیونی در عراق

کشور عراق تقریبا بیش از 45 کانال تلویزیونی رسمی دارد که به غیر از شبکه العراقیه که متعلق به دولت و به دور از جناح‌بندی سیاسی است، مابقی وابسته به احزاب و گروه‌های فعال سیاسی هستند. برخی از این کانال‌ها مخالف جمهوری اسلامی ایران بوده و همه روزه تبلیغات منفی بر علیه ایران و محصولات ایرانی منتشر می‌کنند. برخی مخالف شیعیان و برخی مخالف اهل تسنن هستند. لذا برای تبلیغ در کانال‌های تلویزیونی عراق نوع و وابستگی آن‌ها به احزاب بسیار مهم است، به همین علت ابتدا باید کانال مربوطه و وابستگی آن را به خوبی بشناسید سپس برای تبلیغ در آن تصمیم بگیرید.
شبکه‌ی العراقیه یکی از پربیننده‌ترین شبکه‌های تلویزیونی در عراق است. در یک نظر سنجی عمومی مشخص شده است. از هر 500 نفری که به تماشای تلویزیون می‌پردازند، 260 نفر بیننده شبکه «العراقیه»، 160 نفر بیننده شبکه «الحره» و 67 نفر علاقمند به شبکه «الشرقیه» هستند.
نرخ انتشار آگهی در این شبکه‌ بین 300 تا 2000 دلار متغیر است.

روزنامه‌های عراق

یکی از پرطرفدارترین روزنامه عراق ، نشریه الصباح است که روزانه بیش از 50 هزار نسخه در سراسر کشور منتشر و توزیع می‌کند.کلیه مناقصات، آگهی‌های استخدام و آگهی‌های رسمی دولتی در این روزنامه به چاپ می‌رسد. قیمت این روزنامه بسیار کم و در حدود 500 دینار عراقی است. در این روزنامه به مباحث سیاسی، اقتصادی و فنی پرداخته می‌شود. پایگاه اصلی این روزنامه در بغداد است.

یِلوپیج یا کتاب زرد عراق

کتاب زرد نیز در عراق نسبتاً رونق دارد و صاحبان مشاغل از آن استفاده می‌کنند. همچنین در هتل‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی بازار عراق به چشم می‌خورد. البته توزیع آن در عراق کمی به کندی و نامنظم صورت می‌پذیرد.
تعرفه و جزئیات آن را می‌توانید در لینک زیر ببینید:

Yellow pages of Iraq (کتاب زرد عراق)

خدمات مشاوره تبلیغات رافدین در عراق و کشورهای خاورمیانه
rafedain
فهرست